Welkom op onze blog! Hier houden wij, Erwin en Mathieu, gedurende onze vakantie in west-amerika jullie op de hoogte van onze belevingen. Veel lees plezier!

zondag 9 november 2014

Dag 6: Kings Canyon en Sequoia National Park

Het is half zeven als de wekker gaat deze morgen! Zo vroeg hebben we nog niet moeten opstaan. Dit keer is het ontbijt inbegrepen dus gaan we eerst kijken wat ze allemaal voor lekkers hebben. De ontbijtzaal is erg simpel ingericht maar ze hebben er wel lekkere dingen. Zo hebben we onder andere zelf wafels gemaakt (we kunnen het beslag pakken en in een wafelijzer doen en binnen 2 - 3 minuten is het klaar).

Na het ontbijt checken we uit en rijden richting Kings Canyon en Sequoia National Park. Dit zijn twee aparte parken maar liggen tegen elkaar aan. We rijden 3 uur voordat wij bij de ingang van de parken zijn. Onderweg zien we net als gister weer verschillende soorten landschappen. Van het vlakke droge prairie landschap trekken de heuvels op en deze worden steeds begroeider en groener.

Op sommige plaatsen zijn de herfstkleuren ook erg mooi om te zien.

Wanneer we de controlepost van de ingang door zijn (wat heel gemakkelijk gaat met de America The Beautiful annual pass) komen we al indrukwekkende uitzichten tegen over de Canyon.

We besluiten naar General Grant Tree te rijden. Deze boom is de grootste boom in Kings Canyon en de derde grootste boom van de wereld. Wanneer we de parkeerplaats op rijden staan er al een aantal van deze Sequoia bomen (grootste bomensoort op de wereld). Ze zijn echt enorm. We lopen het pad af en komen bij de grote boom.

Om de General Grant Tree zijn verschillende Sequoia's omgevallen. Deze zijn hol van binnen waardoor de bezoekers er doorheen kunnen lopen. Dat doen wij natuurlijk ook.

Na het bezoek van de General Grant Tree gaan we naar de General Sherman Tree. Deze Sequoia ligt in het Sequoia National Park waar we inmiddels zijn beland. De General Sherman is de grootste boom en de boom met de meeste volume (hout inhoud) van de wereld. De General Sherman heeft een gewicht van 2100 ton. Deze is inderdaad heeeeel groot. Zelfs Erwin voelde zich erg klein langs deze boom.

Op de kaart zagen we een weggetje dat wel een mooie route zou moeten zijn. Alleen stond op de kaart dat de weg in de winter gesloten is. Toch zijn we gaan kijken. De weg was toch open. He was zeker de moeite waard. Ten eerste kwamen we langs een grote rots die we beklommen hebben. Het was een hele klim maar dit gaf een geweldig uitzicht over Sequoia.

Ten tweede konden we met de auto onder een omgevallen Sequoia doorrijden.

En ten derde kwamen we langs de Sequoia Family waar een stuk op 8 Sequoia's dicht bij elkaar staan. Een echte 'One big family' dus.

Na dit indrukwekkende weggetje zijn we onze weg vervolgd
naar het volgende hotel. Dit was nog ongeveer 1,5 uur rijden. In het donker komen we aan in Tulare. Na het inchecken eten we bij Denny's. Het eten was lekker en niet al te duur.

Nadat Mathieu de blog van gister had geschreven zijn we na een lange en dag vol mooie herinneringen gaan slapen. Morgen staat het ritje richting Death Valley op het programma.

1. Wat geweldig mooi en indrukwekkend allemaal!!

2. We Willen jullie toch even complimenteren. Wat een prachtige foto's, een genot om naar te kijken en wat zie ik uit naar de filmbeelden. Mathieu en Erwin, wat een heerlijke vakantie voor jullie. De jaloezie begint een beetje te komen. Nee hoor, we genieten lekker mee! Chris en bernadette