Welkom op onze blog! Hier houden wij, Erwin en Mathieu, gedurende onze vakantie in west-amerika jullie op de hoogte van onze belevingen. Veel lees plezier!

woensdag 5 november 2014

Dag 2: If you are going to San Francisco, be sure to wear soms flowers in your hair - Scott McKenzie

Goeeeeeedemorgen, na het eerste nachtje slapen in het westen van Amerika, Voor vandaag hadden we besloten om geen wekker te zetten zodat we goed uitgerust de eerste indrukken van San Francisco in ons op kunnen nemen (en we waren gewoon moe van de reis). Het uitslapen is alleen voor Erwin gelukt die om 9 uur wakker werd. Mathieu heeft om 6 uur de zon al op zien komen. Het weer is heel goed. Een strakblauwe lucht, een zonnetje en een temperatuur van 22 graden. Mooi weer om de stad San Francisco te verkennen!'

Nadat Mathieu de blog van de heenreis online heeft gezet zijn we met onze bolide aangereden om te ontbijten. Zoals belooft hebben we hier een paar foto's van de Ford Mustang:

Als eerste gingen we op zoek naar de IHop. Dit is een soort restaurantje waar ook ontbijt geserveerd wordt. Deze konden we helaas niet vinden. Tijdens de zoektocht naar de IHop kwamen we een Subway tegen die zoals altijd lekkere broodjes hebben. Dit werd dus ook het ontbijt voor vandaag.

Toen het ontbijtje op was zijn we naar San Francisco gereden. Dit is ongeveer 25 minuten van ons hotel. Mathieu had op de computer een een plek gevonden waarvan we een mooi uitzicht zouden hebben op de stad. Deze plek is de Twin Peaks. En inderdaad het uitzicht was adembenemend! Vanaf die plekken konden we helemaal over de baai van San Francisco uitkijken. In de verte zagen we de Golden gate bridge, Alcatraz en het centrum van San Francisco. Vanaf hier lijkt de Golden Gate Bridge erg klein

Gelukkig is de Golden Gate Bridge van dichtbij een stuk groter. Dit is namelijk de volgende stop van vandaag. We zijn eerst (met open dak natuurlijk) over de brug gereden. Het is een weg met 3 lanes aan iedere zijde. Aan het einde van de brug is een soort van uitkijkpunt waarbij je de brug kunt zien. Ook is er vanaf hier de mogelijkheid om de brug op te lopen. Dit hebben uiteraard ook gedaan. De Golden Gate Bridge is een mooie en indrukwekkende brug om te zien.

Op de Golden Gate Bridge zagen we in de verte een uitzicht punt. Hier zijn we naartoe gereden. Vanaf dit punt hadden we een goed zicht op de Golden Gate Bridge en op de stad San Francisco.

Het centrum van San Francisco wilde we wel van dichterbij bekijken dus dit is de volgende stop van deze dag. Het centrum van San Francisco is erg druk. Vooral tijdens de spits. De stad is vrij heuvelachtig waardoor sommige straten behoorlijk stijl zijn. San Francisco heeft veel oude gebouwen die ook in een bepaalde stijl zijn gebouwd. We vonden de stad allebei mooier dan we hadden verwacht.

Bij een bezoek aan San Francisco hoort een ritje met de Cable Car. Dit is een metro treintje dat de steile hellingen van de stad op rijdt. Deze optie voor openbaar vervoer wordt met behulp van een kabel in de grond de helling opgetrokken. Tussendoor maakt het treintje kort stops waar mensen in en uit kunnen stappen. Het is een hele leuke ervaring. Na het ritje met de Cable Car zijn we nog een stuk door het centrum gelopen. Hierbij kwamen we door Chinatown. Dit is een Chinese wijk met een Chinese uitstraling en een eigen toegangspoort.

Inmiddels is het half 6 en is het donker. We hebben de auto opgepikt en zijn weer naar het uitzichtpunt gereden op nog een paar foto's te maken van het uitzicht in het donker. Ook dit is erg mooi om te zien.

Op de terugweg naar ons hotel zijn we gestopt bij een groot winkelcentrum met verschillende restaurants. Een van die restaurants was Panda Express. Hier hebben we 2 jaar geleden in Orlando ook gegeten. Dit is ons toen goed bevallen dus de keus was al snel gemaakt. Het eten was dit keer net zo goed dan 2 jaar geleden.. Na het eten zijn we weer naar het hotel gereden.

Morgen hebben we Alcatraz en misschien het Walt Disney Family Museum op het programma staan. Het wordt dus weer een leuke dag morgen!

1. Hallo jongens, dat ziet er allemaal weer mooi uit!! Fijn dat jullie vakantie weer zo goed is begonnen. Ook die auto is natuurlijk niet mis. Erwin, alleen kun je met deze maar beter niet in een greppel rijden ;-) Ook leuk dat we jullie belevenissen weer kunnen volgen via deze blog. Veel plezier morgen en geniet er van. Groetjes (PS het viel nog niet mee om iets geplaatst te krijgen)

2. Mooie auto. En een mooie impressie van San Francisco.