Welkom op onze blog! Hier houden wij, Erwin en Mathieu, gedurende onze vakantie in west-amerika jullie op de hoogte van onze belevingen. Veel lees plezier!

dinsdag 4 november 2014

Dag 1: Let's get started! De heenreis

3 november 2014, 5 uur 's ochtends. De wekker gaat in Mierlo-Hout en Hedel. Het is tijd om op te staan want de grote rondreis van 26 dagen gaat beginnen! Snel douchen, iets eten, afscheid nemen van familie en op naar het station. Daar zit Erwin al in de trein vanuit Eindhoven naar Schiphol. 

Ik ben zo slim geweest om mijn mobiel in de auto te laten liggen. Ik had me al ingesteld op een telefoon-loze vakantie, maar dan belt mijn vader dat hij nog even snel langs Schiphol zal rijden om de telefoon af te geven. Wat moet je toch zonder :)




Eenmaal aangekomen op het vliegveld halen we dus snel mijn telefoon op en gaan vervolgens naar de incheckbalie. We leveren onze koffers in en lopen richting de douane. Dit gaat erg vlot allemaal. 

Nu is het nog wachten op het vliegtuig richting Chicago. De controle verloopt niet erg soepel. De man achter de balie vroeg nog of we zeker wisten of dat we alle elektronica uit de handbagage gehaald hadden. Wij zeiden uiteraard overtuigend 'jazeker!' Nou niet echt dus, Erwin was vergeten dat hij nog zijn MP3, fototoestel en filmcamera bij zich had en ik had nog gezellig een TomTom, oortjes en koptelefoon bij me. Nou ja..


Het vliegtuig voor ons heeft vertraging en houdt de gate bezet. Nu hopen we dat wij geen vertraging krijgen hierdoor. Dit was wel het geval toen wij twee jaar geleden naar Florida gingen en door een ander vliegtuig de aansluiting in Washington hadden gemist. Gelukkig stijgen we dit keer mooi op tijd op.



Het vliegtuig is oud, heeft minder beenruimte dan anders en de beeldschermpjes zijn enorm klein en hebben geen touchscreen. Er zijn alleen zes kanalen waar films op afgespeeld worden. Deze beginnen vanzelf en kan je niet pauzeren. Dit wordt toch wel een lange vlucht van 9 uur. 
Uiteindelijk was Toy Story 1 de leukste film die erbij zat en dit is dan ook de enige die we gekeken hebben. 






Na aangekomen te zijn in Chicago ging alles weer lekker vlot. Snel door Immigrations, waar overigens een verrassend vrolijke vrouw achter zat (meestal maken we het tegenovergestelde mee). Ook de koffers waren er erg snel zodat we gelijk weer door de douane konden gaan. De meneer daar voelde een klein bobbeltje in mijn broekzak dat in mijn broek leek te zitten. Oh nee hè, dacht ik. Ze gaan nu toch niet mijn broek open knippen om te kijken of ik geen drugs mee smokkel. Gelukkig de meneer kunnen overtuigen!

We hebben een lekker, maar toch ook wel droog broodje met kip en pesto gegeten bij een van de vele cafeetjes. Het vliegtuig naar San Francisco was juist weer erg nieuw, met let verlichting in verschillende kleuren en jawel, schermpjes! Helaas moest je 8 dollar betalen om hierop ook maar iets te kunnen zien, zelfs de route kaart... Ook stond er op onze boardingpassen dat we een diner zouden krijgen in het vliegtuig. Uiteindelijk niets gezien. United Airlines heeft dit keer geen punten gescoord.



Na vijf uur vliegen zijn we goed aangekomen in San Francisco. Ook hier hebben we de koffers al snel en rijden we met de air train richting de car rentals. We hebben een convertible Ford Mustang of soortgelijk gereserveerd. En wat krijgen we? Juist, een convertible Ford Mustang. We kunnen kiezen uit een paar rode, grijze en zwarte. Ook waren er een aantal Chevrolet Camaro's aanwezig. Uiteindelijk kiezen we voor een zwarte Mustang met 18 duizend Miles op de teller. We zijn helemaal in onze nopjes. De foto's zeggen wel genoeg, maar deze komen morgen op de blog.

We rijden maar ons hotel dat maar op tien minuten van het vliegveld ligt. We hebben een mooie ruime kamer met twee weer lekkere grote Amerikaanse bedden. Ze liggen lekker kan ik je vertellen!




Na ons even opgefrist te hebben gaan weer terug naar de auto om deze nog eens even goed uit te proberen. We stoppen bij Wallgreens om water en wat chips te halen en rijden naar de Mc Donald's, tegenover ons hotel, om snel wat te eten. Er zitten in de straat van het hotel ongeveer 15 fastfood restaurant dus verhongeren zullen we niet doen :) 


Dan douchen en naar bed! Want vandaag was het een lange dag. We zijn inmiddels al weer 26 uur op. Het tijdverschil met Nederland is overigens 9 uur vroeger. 


Morgen (vandaag) gaan we richting San Francisco. Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten