Welkom op onze blog! Hier houden wij, Erwin en Mathieu, gedurende onze vakantie in west-amerika jullie op de hoogte van onze belevingen. Veel lees plezier!

donderdag 6 november 2014

Dag 4: Last day in San Francisco

Vandaag was het eens andersom. Erwin was eerder wakker dan Mathieu.
Na ons te hebben opgefrist zijn we naar de IHop gereden om te ontbijten. Dit keer hebben we hem wel gevonden. Het lag namelijk aan de linker kant van het hotel i.p.v. rechts :) . Bij de IHop hebben we een echt Amerikaans ontbijt gehad. We kregen een kan koffie op tafel en beide hadden we een uitgebreide omelet en een stapeltje American Pancakes. Het was heel erg lekker en een Amerikaanse portie oftewel veel te veel.

Na het ontbijt bij de IHop zijn we met open dak naar het Walt Disney Family museum gereden. Dit was ongeveer een half uur rijden. Deze hebben we nu ook in 1 keer gevonden. Het zit ons vandaag allemaal mee!

In het Walt Disney Family museum wordt het leven van Walt Disney van zijn geboorte tot aan zijn dood weergegeven. We hebben gezien hoe hij is begonnen met het tekenen van kleine tekeningetjes tot het maken van de bekende films en de Disney attractieparken.

Tijdens deze wandeling door de tijd kun je ook zelf dingen doen. Zo hebben we muziekjes op de maat gespeeld van de oude film Steamboat Willy (van Mickey Mouse) en zelf een film op de goede snelheid afgespeeld.

Na het museumbezoek zijn we naar de kronkelweggetjes aan de Lombard Street gereden. Dit is een bekende straat in San Francisco. Het is een steile kronkelige straat met scherpe bochten op een van de steile hellingen van San Francisco. Het was leuk om een keer gezien te hebben en natuurlijk zijn we ook een keer naar beneden gereden.

Om in de trend van de tweede pogingen te blijven zijn we vandaag (net als gister) naar Alamo Square gegaan om de Painted Lady huizen te bekijken. Vandaag was het gelukkig licht genoeg en hebben we een aantal foto's kunnen maken. Dus vandaag krijgen jullie een self-made foto van de Painted Lady huizen te zien.

We hebben nog tijd over, dus we besluiten om naar het hoofdkantoor van Google te rijden in Mountain View (net buiten San Francisco). Het was erg druk op de weg. Hierdoor kwamen we later aan dan gepland en begon het te schemeren. We hebben een klein rondje gelopen op het terrein. Het terrein is erg groot en alles is ingericht voor de medewerkers. Er zijn sportfaciliteiten, verschillende kantines en er is zelfs een eigen busdienst. Veel is ingericht in de kleuren van Google van fietsen tot parasols en meubilair.

Na het korte bezoek zijn we weer terug gereden naar ons hotel. Dit betekende weer aansluiten in de files. Onderweg hebben we een pizza opgepikt bij Domino's pizza. Deze hebben we lekker in het hotel opgegeten.

Morgen rijden we naar onze tweede locatie. Mariposa bij Yosemite National Park!

1. Hallo jongens, jullie hebben in die paar dagen al weer veel gezien. Mooi hoor!! Kei leuk om zo met jullie mee te mogen reizen!! Groetjes en rijd voorzichtig!!

2. Fijn dat jullie tweede pogingen allemaal gelukt zijn. De eerste stad zit er al weer op. Hele goede reis!! Op naar de volgende belevenissen. Groetjes Bernadette.

3. Bedankt voor de blogs over San Francisco. Ben heel benieuwd naar Yosemite.