Welkom op onze blog! Hier houden wij, Erwin en Mathieu, gedurende onze vakantie in west-amerika jullie op de hoogte van onze belevingen. Veel lees plezier!

maandag 1 december 2014

Dag 27: Goodbye USA!

Na enkele uurtjes slapen gaat de wekker alweer. Dit keer rond 3:00 uur (Amerikaanse tijd). We frissen ons op en pakken de laatste spullen in. Na het uitchecken gaan we voor de laatste keer naar onze auto. Het is maar een paar minuten rijden naar het inleverpunt van Alamo (het bedrijf waarvan we de auto gehuurd hebben).

Het bedrijf ligt gelegen in een straat met allemaal verhuurbedrijven dat net buiten het vliegveld ligt. Dan is het toch echt tijd om afscheid te nemen van onze Ford Mustang. Het is toch de auto die ons de afgelopen vier weken zonder problemen overal naar toe heeft gereden. We hebben uiteindelijk 83,5 uur in de auto doorgebracht en 5338 kilometer gereden!

Nadat we de auto hadden uitgezwaaid zijn we in de bus gestapt die ons naar de incheckbalies van de vluchten bracht. Bij het inchecken bleek mijn (Erwin) koffer te zwaar te zijn. Ik moest er wat uithalen of 200 dollar betalen voor het extra gewicht. Nadat ik enkele spullen in mijn handbagage had gedaan was de koffer lichter dan de maximale gewicht van 23 kg. Dan was het wachten tot we konden boarden voor het eerste vliegtuig.

Dit vliegtuig vertrok mooi op tijd. Tijdens deze vlucht hebben we voornamelijk geslapen. De nacht was immers vrij kort en we konden ook met deze vlucht geen gratis films kijken.

Na 3,5 uur vliegen kwamen we aan in Houston. Hier moeten we 3 uur wachten voordat de vlucht richting Amsterdam vertrekt. Dit vliegtuig vertrekt 10 minuten later dan gepland. Tijdens deze vlucht konden we gelukkig wel weer films kijken. Dat hebben we dus ook gedaan. Tussen de films door hebben we nog een beetje geslapen.

Na 9 uur vliegen landen we om 8:10 (Nederlandse tijd) op Schiphol. Met het uitstappen voelde we al dat het een stuk kouder is in Nederland. In de aankomsthal staan de families en vriendinnen ons op te wachten. Het is leuk om ze na 4 weken weer te zien.

Het was een erg leuke en geslaagde vakantie! We hebben erg veel gezien en gedaan. We hebben steden gezien (San Francisco, Las Vegas, San Diego en Los Angeles) maar ook prachtige natuurgebieden (Yosemite NP, Sequoia, Death Valley, Zion NP, Bryce Canyon en Grand Canyon). Daarnaast hebben ook mooie dingen gedaan zoals een onvergetelijke helikoptervlucht over de Grand Canyon, gokken in Las Vegas, lopen over de Walk of fame in Hollywood en verschillende shows (David Copperfield, O van Cirque Du Soleil Dolfijnen en Orka show in Sea World en de shows in Disney)gezien!

Kortom het was een geweldige ervaring en een geweldige reis! We willen iedereen bedanken voor het volgen van de blog en voor het geven van de leuke reacties!

1. Ja jongens, het zit er toch echt weer op voor jullie. Ik ben toch ook weer blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn en alles goed is verlopen (op een bekeurinkje na ;-) Wat hebben jullie toch vele prachtige dingen gezien en gedaan, dat neemt niemand jullie meer af. Wat was het toch ook fijn dat wij met jullie reiservaringen mochten meegenieten. Allebei kei bedankt voor het maken van de blog en het plaatsen van de mooie foto's zodat wij ook met jullie mee konden reizen en jullie niet altijd zo ver weg leken. Nu weer terug naar het normale leven en het wat koudere Nederland. Groetjes , Anja xxx

2. Ik sluit mij helemaal aan bij de woorden van Anja. Het was geweldig om jullie blog steeds te lezen. Je leeft dan echt met jullie mee en je ziet en leest al jullie prachtige ervaringen. Bedankt hiervoor. De reis zit er weer op. Gelukkig zijn jullie weer veilig thuis gekomen. Heel veel succes in het normale leven en nog veel plezier met het nagenieten. Liefs Bernadette